CarroEllens blogg

En vardagsbloggares tillvaro.

Fullt upp

Halloj bloggen!

Ja då var det redan augusti, och sedan jag skrev här sist så har vi typ haft fullt upp.

Förra veckan var älsklingen och jag ute hos hans föräldrar några dagar. Det var verkligen superhärligt, och väldigt varmt. Vi gjorde inte så mycket där, jag pluggade en del och så tog vi det lugnt. Vi var och badade för första gången i år,  det var faktiskt väldigt härligt, dock  simmade Jesper rakt in i en stor brännmanet, den enda maneten som var framme typ. Det gick bra men han fick ett stort märke på ryggen, ser typ ut som ett stort brännmärke, och så hade han lite ont resten av dagen, men som tur var så var det ändå "bara" en vanlig brännmanet.

Första morgonen där visste vi att det skulle bli jättevarmt på dagen, så jag gick upp redan kl 7 den morgonen för att sitta ute innan det blev för varmt, och det var väldigt härligt. Vi sköljde också av oss i vattenslangen lite då och då eftersom att det var så varmt, så det var väldigt härligt. Vi var och åt god mat på Isbolaget de två kvällarna också.

I söndags åkte jag till mamma under kvällen då Linnea med familj skulle komma dit, och jag skulle köra halkan under måndagen, så de skulle köra mig dit tidigt på morgonen. Det var väldigt trevligt och mysigt att träffa de igen. Lille Lukas hade växt så mycket bara på 3 veckor, så det var roligt att se.

Halkan gick bra, känns skönt att ha det gjort då det nog inte är något jag vill göra om, men ändå bra att ha gjort den.

I tisdags åkte Jesper och jag äntligen till Varberg igen, vi hade inte varit där sedan i november. Det var mycket folk, men vi fick badat mycket ändå, och ätit god mat, och en fantastisk frukost.

Under torsdagen var det dags för hemgång igen, men innan det åt vi lunch på ett café som ligger på torget där som verkligen har supergod mat. Jag åt en kycklingsallad, mums!

I fredags åkte vi ut till Donsö igen, det var nämligen dags för årets hamnfest igår. Under fredagkvällen åt vi grillat kött och satt ute på balkongen, jättemysigt.

Igår var vi nere på hamnfesten några timmar. Höjdpunkten var båtmässan som i år var större än förra året. Vi var ombord på två av de största båtarna som var riktigt fräcka, och väldigt dyra.. Men drömma lite kan man ju alltid göra.

Efter hamnfesten var det dags för mig att åka in till stan för att gå på Gyllene tider konserten med Lisa. Innan konserten åt vi god middag på Vapiano och tog sedan en knökfull buss bort till Ullevi.

Gyllene tider kom in på scen strax efter kl 21, och det tog en liten stund innan det kom igång  ordentligt, men när det väl gjorde det så kände vi hur läktaren gungade. Vi hade bra sittplatser ganska högt upp under taket, så det var ganska varmt där, men vi såg bra, och det var fräckt att se ut över arenan och se allt folk som var där, runt 54 000 pers. När konserten var slut så var det typ kaos utanför Ullevi eftersom att det var så himla mycket folk, alla gick överallt, och ingen brydde sig om trafiken. När min buss väl kom så var den överfull, men många försökte ändå tränga sig på, likaså på många andra bussar då också, folk vägrade inse att bussarna var fulla typ. Tillslut kom jag i alla fall med en annan buss hem, jag fick bara gå lite längre från hållplatsen, så jag var hemma halv 1 inatt.

Idag har vi haft en lugn dag här hemma, jag känner mig ganska seg, och trött i halsen från gårdagen.

Imorgon är det dags för körlektion under förmiddagen, och sedan flyttar äntligen syrran med familj hem till Göteborg igen, skall bli så härligt och roligt att ha henne hemma i Göteborg igen. Så veckan som kommer har jag lovat att vi kan vara barnvakt, och så firar Jesper och jag 10 år tillsammans i veckan, så det blir nog till att gå på restaurang någon kväll också.

Hoppas att ni också har haft en bra vecka.