CarroEllens blogg

En vardagsbloggares tillvaro.

Fredag 5/8

Hejsan bloggen!

Ja då har redan halva semestern gått, det går alldeles för fort. Men ja, vi har faktiskt inte gjort så mycket hittills. Första veckan var vi bara hemma, ett par vänder in till stan bara. Förra fredagen var älsklingen och jag på resaturang La Gondola trattoria på Avenyn och åt jättegod mat, Italienskt, och efter det gick vi på sen bio, den började vid 22 tiden så vi var inte hemma förrän halv 1 på natten, men det får man vara ibland också, för vår del händer det väldigt sällan. Filmen vi såg var Central intellegence, den var lite konstig och inte riktigt min typ av film, men vi fick en trevlig kväll ändå.

I förra veckan var vi på en liten utflykt med Jespers föräldrar. Vi åkte till Pilane, en skulpturpark på Tjörn. Det var trevligt.

Denna veckan har vi varit ute på Donsö två nätter, och ena dagen var vi på utflykt igen med Jespers föräldrar. Denna gången åkte vi till Borås för att se ett par utställningar där. Det var bla. en utställning om tv- och dataspelens historia som Jesper och jag tyckte var lite roligt. De hade så man kunde testa ett gäng gamla spel vilket var lite roligt, hittade en gammalt spel som syrran och jag satt och spelade förr "Häst och ponny". Det tråkiga med den utställningen var att den var väldigt liten och det var väldigt lite fakta om både spelen och annat, men annars en rolig grej.

Ja, vädret har ju inte direkt varit det bästa nu den senaste veckan vilket har varit lite tråkigt. Vi har ju varit hemma en del bara älsklingen och jag, vilket i och för sig är trevligt på sitt sätt, men jag börjar bli lite rastlös av att bara gå runt här hemma, det gör vi ju resten av året också. Men ja, just under sommaren så är det många som tjötar på Jesper och mig om att ta körkort, och på sommaren är det enda gången som vi hade haft användning av det. Vi har liksom ganska svårt just nu att bla. åka till Brevika. Tydligen har västtrafik dragit in direktbussarna till Bengtsfors från Göteborg, så då får vi åka tåg och buss i så fall, men nu har det ju varit mycket problem med tågen på den sträckan också, och även om vi kommer till Bengtsfors så måste vi ju ta oss därifrån också ut i skogen till Brevika, och då måste man ha bil, den bussen går inte under sommaren, eller vissa datum går den, men då måste man beställa den och den går några få gånger på en vecka. Så ja, det är typ enda gången vi hade behövt körkort och det tycker ingen av oss är värt det.

Ja, resten av semestern får vi se lite vad som händer, vi har inte bokat spa än heller, men det verkade som att de hade en del rum kvar, och imorgon är det Donsö hamnfest som vi skall åka ut till, har dock inte bestämt oss när vi åker ut, idag eller imorgon. Jag hade ju gärna åkt ut idag men tyvärr så måste älsklingen och jag sova i samma rum. Visst det är trevligt att göra det, problemet är bara att han snarkar så jag får inte sova så mycket vilket då gör att vi drar oss för att åka ut, tyvärr. Men men.

Idag får vi i alla fall se lite vad som händer, om vi inte åker ut till Donsö så hade jag gärna tagit mig en cykeltur, får bara se om jag får med mig älsklingen. Jag älskar ju att cykla och hade gärna tagit en längre cykeltur, men eftersom att jag cyklar såpas sällan så orkar jag ju inte det, så jag funderar lite på att skaffa en motionscykel att ha i vardagsrummet, vad tror ni om det? Har ni något förslag i så fall?

Avslutar med ett par bilder som jag tog från Donsö i veckan på ett fräckt moln

Ha en fortsatt bra dag alla bloggläsare! =)