CarroEllens blogg

En vardagsbloggares tillvaro.

Varberg och 6 år med älsklingen

God morgon bloggen!

Här kommer lite om hur vi hade det när vi var i Varberg 4 dagar.

Förra veckan var vi i Varberg, på Varbergs stadshotell och Asia spa i fyra dagar, det var väldigt mysigt och trevligt.

När vi kom in på rummet så stod det ett fruktfat med både frukt och choklad på bordet, Jesper överraskade med det, så då blev jag väldigt glad, han är ju för söt.

De dagarna var vi en hel del i spaavdelningen. Vi badade mest då det tyvärr var lite för varmt för att sitta i avslappningsrummet, och för blåsigt för att sitta på solterrassen.

Ena dagen var vi på en liten utflykt. Först var det marknad ute på torget, så den kollade vi runt lite på. Sedan gick vi ner till kallbadhuset och kollade runt lite där. Sedan gick vi upp till Varbergs fästning. Där kollade vi runt lite, tog en del kort, vi lyssnade också på en person som pratade om bockstensmannen som idag ligger på museet i fästningen. Efter det åt vi lunch i en av restaurangerna i hamnen innan vi började gå tillbaka till hotellet, fast en liten omväg via en butik som jag gärna ville gå till, Önska heter den. Där köpte vi en ljusstake och servettringar i samma stil. Sedan köpte vi också en liten present till mamma, servettringar i skiffer. De blev hon väldigt glad över när hon fick de i lördags. Ja i lördags var mamma här på middag och tidigare under dagen så var vi nere en sväng i havsbadskolonin och badade. Så ja, den dagen var också väldigt trevlig. På onsdagen firade vi också att Jesper och jag har varit tillsammans i 6 år, och om lite mer än 1 vecka har vi också varit förlovade i 2 år, tänk vad tiden går fort.

Första kvällen när vi satt i restaurangen och väntade på vår mat så märkte vi hur ca 5 st galar (fiskmåsar) bara dök rakt ner mot fönstret. Efter bara en liten stund hade vi en gale som stod precis utanför fönstret där vi satt. I munnen hade han något som såg ut som en pizzabit. Där stod han en stund tills de andra galarna hade gett upp och lämnade maten till den andre.