CarroEllens blogg

En vardagsbloggares tillvaro.

Underbar helg!

Godkväll bloggen!

Sitter nu hemma i soffan med Jesper och bara tar det lugnt. Anledningen till att jag inte skrev så mycket här förra veckan var för att jag hade fullt upp, och veckan gick så snabbt. Jag lyckades nämligen få ledigt i fredags då Jesper, hans föräldrar och jag åkte till "Varbergs stadshotell och Asia spa"

Vi åkte dit mitt på dagen i fredags och kom hem igår vid två tiden. Vi har haft det jättebra med massa god mat och badat och bara tagit det lugnt.

I fredags kväll när vi satt i restaurangen och väntade på vår mat så såg vi att det snöade ute, och det lade sig, det var helt vitt på torget, jättemysigt. Då fick vi allihop lite mer julkänsla faktiskt, riktigt mysigt. Tyvärr försvann det efter bara någon timme.

Under lördagen var Jesper och jag i spaavdelningen ett par timmar under förmiddagen. Innan lunch var vi ute på torget i Varberg där det var marknad. Vi hittade inte direkt något så, köpte bara lite kryddor.

Efter lunch slöade vi bara på rummet en stund innan vi gick upp till spa igen. Väl där så hade också de andra två släktingarna till Jesper kommit. Det var trevligt. Så ja, i lördags var vi 6 st som åt middag tillsammans, det var väldigt trevligt, och väldigt god mat också.

Jag hade med mig en skrivbok som jag skrev lite i ett par gånger. Jag skulle kunna lägga ut det här =)

Fredag 12/12 kl 17:30

Jaha ja, nu sitter jag här igen, i mitt favorit-avslappningsrum på Varbergs stadshotell och Asia spa. Det känns väldigt härligt att vara här igen. Bara få vara. Ta det lugnt, bada när man vill, slippa städa efter sig och bara gå ner till restaurangen och beställa god mat. Ja det är just vad vi snart ska göra, Henrik, Marie, Jesper och jag. Hoppas att maten är minst lika god denna gång som i somras.

Ja som sagt var, nu sitter jag i ett av avslappningsrummen. Detta rum ligger bredvid poolen och de varma källorna, så jag sitter och lyssnar på det. Hör hur vattnet porlar. Det spelas också väldigt behaglig mysik. Detta får mig att slappna av. Ja detta är just vad man behöver så här innan jul, komma bort från alla måsten hemma, och bara få vara.

Ikväll blir det tre-rätters middag, och jag hoppas (som vanligt) på att det blir en efterrätt med choklad. Ja nu är det snart dags för oss att gå ner till rummet för att göra oss ordning för middagen.

Lördag 13/12

Ja, nu sitter jag här igen, i samma avslappningsrum som igår. Sitter här och lyssnar på det porlande vattnet från massagepoolen, den behagliga musiken som spelas. jag ser ut över Varbergs fästning. Det är så härlig utsikt härifrån just nu. Himlen är blå med enstaka moln som snabbt flyger förbi. Solen är påväg ner och om jag ställer mig upp så ser jag hur mycket det blåser utöver havet.

Idag är det en del folk här, och pga någon miss så fick vi vänta på vår lunch i 30 minuter förut. Men ja, jag vet själv hur svårt det kan vara att hålla ordning på alla beställningar som kommer samtidigt.

Men när väl maten kom in så var det väldigt gott, lax med dill och rotfrukter.

Sådär ja, nu har en stund gått sedan jag slutade skriva. Jesper kom och avbröt mig förut, han ville att vi skulle gå och bada. Nu har vi badat och tvagat oss. För er som inte vet vad tvagning är så är det att duscha sittandes, under tystnad och hälla vatten över sig med en typ spann. Det är lite speciellt, eller ovant. Lite mer fakta om det hittar ni här

Oj, nu har det börjat mörkna ute. Nu ser jag inte mycket av fästningen längre.

Nu under eftermiddagen har några andra släktingar till Jesper också kommit till hotellet.

Ikväll blir det 4-rätters middag , hoppas att jag i alla fall orkar äta tre st, får väl se.

Imorgon bär det då av hemåt. Vi skall checka ut kl 11 så vi får se om vi spaar något imorgon.

Ja det var lite om helgen som varit.

Igår kväll när vi satte oss och åt frukost på hotellet så kände jag att jag började få ont i halsen. Inatt har jag vaknat flera gånger av just det, och imorse när jag vaknade så kunde jag knappt prata. Men ja, jag har jobbat idag, dock med en röst som har försvunnit några gånger i linen. Men jag känner mig inte förkyld, så riktigt förkyld, det är mest bara halsen just nu faktiskt som är det jobbigaste. Och eftersom att vi pratar på jobbet hela tiden med alla kunder så har jag sjukanmält mig imorgon. Det är skitjobbigt när man står i linen och rösten bara försvinner rätt vad det är. Så imorgon blir det en lugn hemmadag för min del.

Just det ja, i fredags hoppades jag ju på att första numret av tidningen Skriva skulle komma innan vi åkte, men tydligen kom den först senare i fredags, så jag fick tyvärr inte med mig den till hotellet. Men nu har jag ju något att läsa imorgon istället då, och under juldagarna, perfekt!

Ojdå, nu har jag visst glömt av tiden, vi skulle ju kolla på Äntligen hemma på tv som började för 30 minuter sedan, hehe, så kan det gå när man börjar skriva.

Hoppas att ni också har haft en bra helg =)